Egmont – Kraina planszówek – seria: Gry do plecaka
W tym roku, przed wakacjami, Egmont się postarał i zaserwował nam kilka ciekawych propozycji wakacyjnych. Dlaczego wakacyjnych? W sumie to nie wiem czy wakacyjnych, ale ja je jako takie odbieram. Bowiem nowa seria, która powstała, nazywa się:Gry do plecaka. A jak się je do plecaka załaduje, to można z nimi od razu pojechać na wakacje. O, taki plan!
Plecakowe gry w serii mamy cztery. Przynajmniej póki co, myślę i trochę na to liczę, że seria się rozwinie i Kraina Planszówek zostanie wzbogacona o jeszcze więcej mini pozycji. Myślę, że warto byłoby to rozszerzyć.
Dlaczego? Bo małe gry to zawsze dobry pomysł. Małe, proste, poręczne, które można wszędzie ze sobą zabrać. Można je władować chociażby do tytułowego plecaka, nie zajmą nam dużo miejsca, a w razie potrzeby będziemy mogli sobie zagrać gdzieś na wyjeździe.
Do tego proste zasady sprawiają, że do rozgrywki będziemy mogli wciągnąć nie tylko planszówkowych wyjadaczy, ale także osoby bardzo początkujące czy nawet takie, które z grami nie miały jeszcze styczności.
Póki co, same plusy. Ale jest jeden minus: przestrzeń. Nie przestrzeń plecakowa, tylko ta na stole. Moje pierwsze skojarzenie, gdy dowiedziałam się o tym cyklu, było takie: „o, można grać wszędzie, fajnie!” No, ale nie do końca tak jest. Owszem, zabrać wszystko możemy, bo pudełeczka są malutkie. Natomiast do rozgrywki potrzebujemy miejsca, czasem nawet sporo.
Poniżej krótki przewodnik, informacje i „kwintesencja” poszczególnych gier, a także linki do pełnych recenzji.
Ubongo – gra karciana
Rozwija/wymaga:
Szybkość
Główkowanie
Z klasycznym Ubongo, mechanicznie ma niewiele wspólnego. To takie karciane Domino, z grafiką, którą poznaliśmy dzięki innym produkcjom z tej serii łamigłówkowych gier (Ubongo, Ubongo 3D)
Pełna recenzja: Ubongo – gra karciana
Liczba graczy: 2 – 4 osób
Wiek: 8+
Wydawca: Egmont
Autor: Grzegorz Rejtchman
Ilustracje: Bernd Wagenfeld, Karl Homes, Nicolas Neubauer
Rozwija/wymaga:
Refleks
Spostrzegawczość
Bańki to gra przy której trzeba się skupić i przede wszystkim: nie być daltonistą. Szybkie przemieszczanie się wzrokiem od karty do karty, spostrzegawczość, refleks to umiejętności, które pomogą Wam wygrać.
Pełna recenzja: Szybkie bańki
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: 6+
Wydawca: Egmont
Autor: Martin Nedergaard Andersen
Ilustracje: Ernesto Gonzales
Rozwija/wymaga:
Taktyka
Ryzykowanie
Lato z komarami to prosta, bardzo fajna, trochę spłycona wersja niegdyś popularnej gry karcianej. Miła alternatywa dla zwykłych kart. Chyba najfajniejsza gra z tego zestawienia, a z pewnością wymagająca najmniej miejsca do rozgrywki.
Pełna recenzja: Lato z komarami
Liczba graczy: 2 – 6 osób
Wiek: 7+
Wydawca: Egmont
Autor: Reiner Knizia
Ilustracje: Tomasz Samojlik
Pędzące żółwie – gra karciana
Rozwija/wymaga:
Taktyka
Blefowanie
Zmniejszona, uproszczona wersja klasycznych żółwi. Przyjemna, prosta. Dużo blefu, ściemniania, negatywnej interakcji, niestety z tej serii, najmniej wygodna do gry „w terenie”.
Pełna recenzja: Pędzące żółwie – gra karciana
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: 5+
Wydawca: Egmont
Autor: Reiner Knizia
Ilustracje: Rofl Vogt
To co, zaintrygowani?
Jeśli tak, to śmiało przeglądajcie ofertę wydawnictwa tutaj:Gry do plecaka.
Seria trafiła do mnie dzięki wydawnictwu: