Star Wars: Pałac Jabby

Star Wars: Pałac Jabby to kolejna pozycja po Story Cubes SW w tym nieznanym mi uniwersum. I kolejna, w której rozgrywce fakt ten absolutnie nie przeszkadza. 

O co w tym wszystkim chodzi?

Jeśli ktoś z Was grał w List miłosny, to wystarczy, że powiem, że to właśnie taka mechanika, tylko w innym klimacie. Jeśli nie graliście to… koniecznie zagrajcie!

A tak całkiem poważnie, to jest to karcianka z prostymi zasadami, w której różne karty, mają różne właściwości. I te różne właściwości można wspaniale wykorzystywać przeciw sobie, bowiem negatywna interakcja to jedna z kluczowych zalet tej gry. Ogólnie rzecz w tym, by wyeliminować przeciwników i zdobyć żeton zwycięstwa. Po zdobyciu pięciu – wygrywamy!

Gra jest idealna na wyjazdy. Po odpakowaniu z pudła, zostaje nam tylko drobny, ale dobry jakościowo, materiałowy woreczek. To w nim umieszczone są zarówno żetony, karty jak i instrukcja. Rozgrywka nie zajmuje dużo miejsca na stole, natomiast dobre skalowanie i wysoka regrywalność sprawiają, że warto zabrać ją chociażby na wakacje.


Co mamy w pudle?

  • 19 kart postaci
  • 4 karty celów
  • 6 kart pomocy
  • 13 żetonów zwycięstwa
  • materiałowy woreczek
  • instrukcję





Zalety:

– pięknie wydana
– prosta mechanika gry
– woreczek
– wysoka regrywalność
– negatywna interakcja
– dobrze się skaluje
– zajmuje mało miejsca
– intrygująca

Wady:

  • tematyka

Czy w ogóle warto grać w pałac?

Tak! I powiem szczerze, że długo rozkminiałam jaką wadę gry podać, bo przecież jakaś być musi. No i upchnęłam taką trochę na siłę. Tematyka. Tematyka czy też klimat Star Warsowy, to jak już wiecie nie mój klimat. Zatem dla mnie nie jest to atrakcyjne, aczkolwiek nie jest też przeszkadzające. Myślę, że dla fanów SW to będzie dodatkowa, super zaleta. Ja wolałabym inne uniwersum. Nawet myślę, że mechanika jest tak fajna i ma taki potencjał, że spokojnie można by zrobić różne wersje i z wielką przyjemnością bym po nie sięgała.

Natomiast tak jak mówię, ta wada jest ostro naciągana. Zresztą ani znajomość serii, ani jakaś wiedza nie jest tu koniecznością. Wszystko jest wytłumaczone, karty są dobrze opisane, jest też ściągawka. Powiem szczerze, że to jedna z gier, które można uznać za idealne. Świetna karcianka, którą zwyczajnie każdy powinien mieć w kolekcji!

Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek: 10+
Wydawca: Rebel
Autor: Justin Kemppainen

Za grę dziękuję wydawnictwu:

znaki rebel3