6. bierze

6. bierze to stara już karcianka, wznowiona teraz przez wydawnictwo Rebel.

Prostota gry polega na tym, że wystarczy umieć liczyć. A w zasadzie to nawet nie liczyć, tylko wiedzieć jakie liczby następują po sobie kolejno, zatem stąd to ograniczenie od 8 roku życia.

Po rozłożeniu na stole odpowiedniej ilości kart, będziemy wybierać co chcemy położyć ze swojej talii i jednocześnie pokazywać to pozostałym. Tu wchodzi ten element niepewności, może nawet blefu, ale przede wszystkim jest taki wątek hazardowy. Nie wiemy co wyłożą inni, czy nasze wymarzone miejsce na kartę będzie wolne, czy damy radę położyć kartę nie musząc brać karnych byczków…

Dużo w tym niepewności. Zastanawiania się co zrobić. I niby można tu mieć jakąś taktykę, często może się ona sprawdzić, to zdarza się też, że ktoś nam totalnie pokrzyżuje plany, co jest niezwykle frustrujące… ale też zachęcające do rewanżu.

Gra charakteryzuje się dużą regrywalnością, bo wiadomo, jak się tak przewali w grze tak prostej, to pojawia się chęć odegrania. Ten moment ryzyka jest bardzo wkręcający i bywa zgubny, bo na przykład z jednej planowanej rozgrywki, nagle robi się ich dziesięć!

Co mamy w pudle?

  • 104 karty
  • instrukcję

Zalety:

– prosta mechanika
– szybka rozgrywka
– element hazardowy
– bardzo regrywalna
– ładne karty
– proste grafiki

Wady:

  • element losowości

Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-10 osób
Wiek: 8+
Czas gry: 45 minut
Autor: Wolfgang Kramer

Za grę dziękuję wydawnictwu:

znaki rebel3